MEDIJŲ EDUKACIJA

2017-09-01

Televizijos raštingumas

Televizijos raštingumas (ang. television literacy) – viena iš sunkiausiai apibrėžiamų, nors, kita vertus, viena iš seniausių raštingumo formų. Center for Media literacy televizijos raštingumą sieja su kritišku žiūrėjimu (ang. critical viewing). Todėl, reikia pripažinti, žodžio „raštingumas“ vartojimas yra metaforiškas. Šiuo požiūrių, terminai „skaitymas“ ir „kritiškas žiūrėjimas“, „raštingumas“ ir „televizijos raštingumas“ tampa sinonimiški. Tiek skaitytojas, tiek žiūrovas mokosi  būti aktyvus – abejoti, analizuoti, reaguoti, tirti ir suprasti visuomenės informavimo priemones, nesvarbu, ar jos yra spausdintame lape ar apšviestoje televizijos filmavimo aikštelėje.

Televizijos žiūrėjimo efektas gali būti ir pozityvus, ir negatyvus; šio modelio tikslas yra priartėti prie visuomenės informavimo priemonių per naujai atrastus malonumus, pagarbą, pasipiktinimą, įdomumą ir žinias. Jeigu tu žinai žiniasklaidos užkulisių realijas, nebūsi apstulbintas arba manipuliuojamas jų žinute. (plačiau – http://medialit.net/reading-room/what-critical-viewing)